STOP BIEGUNCE! Cudowne właściwości Kobylaka


    Słyszeliście kiedykolwiek o Kobylaku, inaczej Szczawiu końskim? Dokładnie rok temu odkryłam cudowne właściwości jego nasion. Moje dziecko notorycznie chorowało na tak zwane jelitówki, często kończyło się to odwodnieniem, a co za tym idzie pobytem w szpitalu. Te zioła zdecydowanie pomogły nam w trudnych dla mnie i malucha dniach. Napar smakuje jak woda, ma lekko gorzki posmak, ale to naprawdę minimalny. Zaraz po jego wypiciu następuje poprawa, biegunka natychmiast ustępuje. Naprawdę zioła są rewelacyjne.





Pokrótce przybliżę Wam jego właściwości:

Szczaw lancetowaty (kobylak)

Posiada właściwości lecznicze zarówno w korzeniu jak i nasionach, jest bogatym źródłem żelaza, witaminy C oraz flawonoidów, które działają przeciwutleniająco zapobiegając tym samym starzeniu.
Składniki zawarte w korzeniu łagodnie wspomagają trawienie oraz wydalanie, regulują pracę jelit, działają przeciwbiegunkowo oraz przeciwbakteryjnie, wspomagają wydzielanie żółci oraz kwasów żołądkowych.





Kiedy zbierać?

Koniec sierpnia oraz wrzesień to najlepszy moment na zebranie nasion kobylaka. Ciemno-czerwone nasiona należy wysuszyć i przechowywać w ciepłym oraz suchym miejscu.
Korzenie kobylaka należy wykopać w tym samym okresie, następnie wysuszyć i przygotować odwar – 1 łyżka korzeni na 1 szklankę wody, gotować 5 minut, odstawić na 30 minut.

Jak podawać?

W przypadku biegunki należy zalać łyżeczkę nasion kobylaka gorącą wodą, następnie zaparzyć pod przykryciem, po około 10-15 minutach przecedzić napar przez sitko i spożyć. Można dosłodzić do smaku, chociaż w czasie biegunki oraz podrażnienia żołądka nie jest to wskazane.
Wysoka dostępność tej rośliny oraz nieskomplikowany proces zbioru oraz suszenia to duże atuty rośliny, właściwości są naprawdę imponujące, dlatego warto przechowywać tą roślinę w domowej apteczce.

Ja osobiście leczyłam moje dziecko naparem z nasion Kobylaka, ponieważ jest łagodniejszy (stosuje się go też w leczeniu biegunek u młodzieży). Dorosłym zaleca się wywar z korzenia Kobylaka, gdyż wykazuje on silniejsze działanie.

Drogie mamy. Jeżeli nie macie możliwości zebrania nasion, czy korzenia kobylka możecie kupić go w aptekach internetowych!!!










Pamiętajcie, że naturalne sposoby naszych babć są najlepsze!

Komentarze

  1. Spadłaś mi z nieba z tym wpisem. Jako dziecko bawiłam się tym zielem i dopiero teraz poznałam jego lecznicze właściwości. Zapisuję ten Blog i post :) Dziękuję za niego :) Każda mama która leczyła jelitówkę swoim dzieciom powinna zobaczyć ten wpis! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super wpis!! Nigdy wcześniej nie słyszałam o tym,a przy mojej czwórce dzieci jak znalazł...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz wypróbować. Babcine sposoby działają cuda😘

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty